torsdag 12. juni 2008

Stopp insektene med blonder

I stua mi har jeg en dør som går ut til bakhagen. I vinter hadde jeg en gardin foran denne døren som var i det samme tykke stoffet som liftgardinene jeg har i stuevinduene.
Våren kom, og varmen kom.Da ble denne døren stående oppe mesteparten av døgnet, noe som resulterte i ei stue full av fluer.

Dette ble jeg selvfølgelig lei av etter hvert....og da jeg fant dette nydelig blondestoffet, (som du ser på bilde)og som matchet fargen på liftgardinene, gikk jeg igang med å sy en ny gardinlengde til terrassedøren. Gjort på fem minutter.


Det kjekke med denne blondegardinen er jo at den slipper det herlige sollyset inn,samtidig som den "stopper" de uvedkommende med vinger inn i stua.Jeg slipper nå å støvsuge små hauger med fluer i stuevinduene hver kveld.....og vaske flueskitt :)
Igjen kan jeg fokusere på hårene til Herman når jeg støvsuger ....hi hi....og det holder jo igrunn.


Litt fra livet utenfor husveggene.
Tross for masse sol og varme så begynner det å ligne en grønn oase under paviljongen. Det bugner med blader og små skjønne blomster. Er litt usikker på hva denne klatre...saken har for navn. Forrige eieren har fortalt meg det,men dessverre - det har gått i glemmeboka.
I våres måtte jeg plukke av vissent avblomstret fra i fjor for at det skulle komme masse nye skudd og blomster nå. "Klatresaken" har fått noen kraftige doser med hønsegjødsel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan "klatresaken" være klatrehortensia..? Så lurt med blondegardin som insektsstopper! Super ide!

Anonym sa...

Første gang på bloggen din, ikke registrert eller noe, også kommer jeg med to kommentarer på en gang... Ja, ja, bær over med det eller slett det, he-he... Ville bare tipse om en nydelig svensk blogg jeg har funnet - kanskje du også vil like den? Guldkant på livet, kaller hun den, og her er link: http://guldkantpalivet.blogspot.com/

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)