onsdag 4. juni 2008

Kaffegrut.....flott peeling.....

Nå har jeg vært sykemeldt allerede i snart to uker. Dagene har gått vanvittig fort. Mye av tiden har jeg heldigvis fått brukt ute. Nydelig å få sol på en vinterbleik kropp. Jeg ser mye sunnere og friskere ut nå som jeg er sykemeldt :)
"Ingen ting er så galt uten at det er godt for noe"......sier et gammelt ordtak.

Jeg har lest masse ukeblader de siste dagene. Synes det er kjedelig å sitte rett opp og ned å bare sole meg.... Det kunne jeg gjøre da jeg var tjue......men det er jo lenge siden :)
Etter å ha lest fire -fem ukeblader ser jeg i ettertid at det var bortkasta penger å kjøpe flere enn ett blad. Innholdet og bildene er jo nesten identiske ....uansett om bladene tittelerer seg med jentenavn som Eva, Tara eller Hennes....
De fleste temaene handler om utseende kort og godt. Mye kropp, hår,sminke og helse. Det er interessante temaer, men veldig skuffende at bladene ikke greier å finne sin individuelle stil....

Rådene og tipsene (i bladene) får å klargjøre en gusten vinterbleik kropp til bikinisesongen, koster svimlende summer. Det er peelingkremer, kremer som "dreper" celulittene og kremer som strammer opp og forminsker. Dette sirkuset er jo galskap!! Mitt råd er : Har du stram økonomi så hold deg langt unna slike blader..... for følelsen av og ha enda dårligere råd blir fort påtrengende ...... Her kommer et gratis råd fra meg til deg:
Ikke kjøp dyre peelingkremer,men bruk kaffegrut. To-tre omganger med kaffegruten og du vil merke at huden virkelig blir glattere....dette er ikke tøys!! I de aller fleste kremer som strammer opp, og som du fort må betale 5-600 kroner for, har koffein i seg... ja da...sjekk selv.
Kaffegruten er også super for tørre puselanker. Det er masse fett/olje i kaffe...hendene blir silkemyke.... Pass bare på at du vasker deg med en mild såper etterpå.....for det er jo ikke ønskelig å "stinke" kaffe :) Good luck!!

1 kommentar:

Marianne sa...

Heia.
Takk for koselig hilsen på bloggen min.Superhyggelig at du vil legge meg til her. Jeg legger deg til hos meg også hvis det er ok? (Vi er jo tydelig opptatt av mye av det samme med så like bloggnavn :-)
Kaffegrut høres kjempelurt ut. Og det er jo ingenting bedre en å få folk til å begynne å bruke kaffekjelen igjen. Hadde jeg hatt tid skulle jeg startet kafé hvor alle fikk hver sin kjele på bordet. (og så kunne de jo få peeling på bakrommet!) :-)

Ha en fin sommerkveld. Gleder meg til å følge deg videre.

klem marianne.

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)