søndag 8. juni 2008

Bloggegøy

I går fikk jeg en "utfordring" fra bloggen "De små ting" :) Takk takk !!
Her kommer mine svar på følgende spørsmål:

*Hva gjorde du for ti år siden?
i 1998 skjedde det litt av hvert; Jeg giftet meg en nydelig dag i august, og vi hadde en bryllupsfest som var helt fantastisk.I det samme året ble jeg ansatt på min nåværende arbeidsplass. To venninner og jeg hadde en jentetur til Paris. Her opplevde vi Fotball VM, og at Frankrike vant.....kan du tenke deg ....? Paris formelig "kokte" den lørdagskvelden...:) Både påskeferien og juleferien feiret vi i Spania dette året.

*Hva er fem ting som står på "gjørelista" di i dag ?
I dag skal jeg lage en god frokost som skal nytes ute. Jeg må selvfølgelig gå tur med hunden. Litt vanning og stell av blomstene i hagene er en nødvendighet.Stuevinduene mine ser ut som en eneste stor insektsfarm, så her må det støvsuges, og en runde med vaskefilla.Den femte tingen er at jeg skal på stranden. Som du skjønner ....det er ingen fare for at jeg skal overanstrenge meg denne søndagen :)

*Snacks jeg liker:
Her er jeg litt "av og på". Har en tendens til å bli litt hekta på enkelte ting, i perioder. I vinter var jeg helt rå på å stadig lage kakao av mørk kokesjokolade.Sjokolade med nøtter (Kald Rittersport) nam, nam :)I denne varmen sier jeg ikke nei takk til is. Liker ikke hva som helst, f.eks krokan og saftis, det styrer jeg unna. Snickers is derimot...veldig godt.

*Ting jeg vil gjøre om jeg var milliardær:

Hm.....her må jeg tenke litt..Etter jeg vippet over 40- tallet ble jeg enda mer bevisst på min egen livskvalitet. Pengene hadde gitt meg muligheten til å nyte livet på en helt annen måte. Jeg hadde ikke sluttet å jobbe, men jeg hadde begynt med noe helt annet...tror jeg. Hadde ikke brukt pengene til stor villa, flotte biler ol. Hadde selvfølgelig sørget for å bli gjeldfri...det i seg selv gir jo en frihet. Siden jeg har en datter så skulle hun også fått gleder av en mor som var milliardær :)
*Steder jeg har bodd:
Jeg har sust litt rundt, men kun innen fylket Vestfold: Sandefjord,Tønsberg( og på flere adresser) Holmestrand, og Nøtterøy.I dag bor jeg på Nøtterøy,men kommunen er Tønsberg. Den nordligste delen av øya har noen rare kommunegrenser.

Klokka er nå 07.54......Jeg har friheten til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil.....sola skinner,ikke en sky på himmelen......dette lover godt for en ny dag i livet ..... :)
CARPE DIEM!


1 kommentar:

Min Verden sa...

Hei. Stakkars Herman. Håper han er bedre etterhvert. Vår Bamse peser også i varmen, mannen løper med ham langt ut på kvelden. Nå er det noe kjøligere og en veldig vind. Håper på regn. Vinglassene var helt perfekte og det trenger ikke å være dyrt for å være perfekt :) Ha en fin uke. Hanne

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)