fredag 13. juni 2008

En munnfull lefserull..... :)

Takk til deg "anonym"!! :)
Klatrehortensia var navnet på min "klatre-sak" i forrige innlegg. Og tusen takk for tipset til bloggen "gulkantpalivet".....

Nå er det fredag og helgen er en realitet. Jeg har allerede tatt på min utvaskete joggisbukse som har store knær og ferdig hengerumpe.Etter titusen runder i vaskemaskinen har fargen på joggisen fått en helt udefinerbar farge. Med andre ord, i kveld skal jeg bare kose meg hjemme, og det helt aleine :)

Skal ha noen venninner på besøk i morgen, og da skal jeg lage litt mat. Har hverken tid eller ork til å stå i timesvis over grytene. Jeg skal derfor servere noe enkelt, men noe som er godt. Ofte så har jeg en tendens til å sette igang med kjempestore matprosjekter når jeg inviterer til sosialt hygge.....det er jo egentlig bare tøysete. Mye bedre å be folk oftere, men heller legge "lista" litt lavere. Tenkte jeg skulle dele med meg dette lille mattipset:
Du trenger følgende råvarer:
Vestlandslefse
Røkt ørret, enten ferdig skjært opp i skiver...eller du gjør det selv.
Snøfrisk smøreost eller noe som ligner i smak, og konsistens.
Frisk dill.
Dette gjør du:
Bløt opp lefsene (står hvordan på pakken)
Smør Snøfrisk utover lefsa(etter den har blitt skikkelig myk), og del lefsa i tre eller fire strimler. Legg en skive røkt ørret og en dillkvast på. Rull lefsa sammen.

Legg rullene på et fat med en liten gaffel til hver.Lefserullene skal være en "munnfull". Lefserullene smaker fantastisk godt, og de metter mye mer enn du vil tro. Med en god tørr hvitvin til.......er dette et herlig, enkelt, smakfullt lite sommermåltid. Vil du ha litt ekstra til så kan du servere potetsalat ved siden av. Dersom du kjøper den ferdig(da sparer du tid, og den koster ikke mye)er tipset å klippe opp litt frisk gressløk og /eller vårløk.....det gir en liten ekstra snert på en ordinær potetsalat....( mange tror den er hjemmelaget ). Noen skåler med litt snacs, feks, litt oliven, serranoskinke ol. + pen bukett med markblomster.....vips så er det et kjempekoselig bord som gleder deg som vertinne/vert, for du er ikke blakk og utslitt :), og dette er mat de aller fleste vil like. GO FREDAG!!

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)