lørdag 14. juni 2008

Deilig ruskevær på morgenkvisten


Denne morgenen våknet jeg opp til et skikkelig vær. Det tordnet og lynte, og regnet pøste ned i bøtter og spann. Endelig!! Nå var det så knusketørt i skogen (på andre siden av gata) at jeg begynte å bli litt engstelig, og det med god grunn. Flammene sto oppover furuene i fjor våres, og det var skummelt.
Jeg koser meg faktisk i ruskeværet jeg da. Etter å ha tatt ut kontakten av Pc og TV, krøyp jeg under pleddet og la meg på sofaen med masse levende lys på bordet. Der lå jeg å lyttet til rabaldret som sto på...koselig! Herman (rottisen) liker ikke bulder og brak, så han stakk hodet under pleddet, og der var han til uværet forsvant.

Tropesommeren på Nøtterøy har tatt en pause(får jeg håpe....det er ) for i dag er luften forholdsvis frisk.....noen ville sagt at det var en småsur nordavind. Sola skinner da i hvert fall. Har ruslet litt rundt i hagen og tittet.Til min store skuffelse så oppdaget jeg masse lus på roseknoppene. Kjørte rett til Oasen og kjøpte lusemiddel. Nå har rosene har fått en skikkelig dusj med lusemidlet, og jeg håper dette vil hjelpe. Fant noen oppspiste blader på plommetreet jeg plantet i fjor også. Usj av meg!! Det er ikke alltid bare glede og kos med hagearbeid. Som ikke det er nok så har den ene Sypressen begynt å bli gul på den ene siden. Forklaringen er jo såre enkel: Herman!! Han letter på beinet og vanner sypressen på sin måte..... hundetiss er sterk kost for den stakkars busken.
Ellers er alt bra :)

Over til noe hyggelig. Har vært på Norli og kjøpt sommerferie-lesestoff :)
Nå har jeg kun fire dager igjen på jobb....så er det sommerferie. Tittelen på bøkene jeg håper jeg skal få koset meg skikkelig med er "Havets Katedral", skrevet av en forfatter med navnet Ildfonso Falcones. Boka har fått terningkast 6, og den blir omtalt som tiårets største europeiske romansuksess.....kan vel ikke bli bedre :) Bok nummer to har tittelen "Tusen strålende soler",og er skrevet av Khaled Hosseini. Også den har fått terningkast 6...... Jeg har lissom vært på litterær "tørke" de siste to årene, og nå føler jeg vel igrunn at jeg er på vei tilbake til å lese litt igjen. Da jeg fikk valp i huset ble hele engasjementet mitt rettet mot dette skjønne lille familiemedlemmet......nå er han også skjønn, men i kg er han heller stor og tung - nærmer seg de 50 ....

Har lagt ut en ny lenke. Lenken er en oversikt over mange interiørblogger. Kjekt å ha de supre bloggene samlet under ett tastetrykk:)

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)