fredag 6. juni 2008

Nok en varm dag .....

I formiddag var jeg og fjernet stingene på foten...au !! Det var vondt :( Tror legen ble litt irritert på meg. Det var fryktelig sårt, og han dro i stingene for å komme innunder knuten. Veldig ubehagelig er i hvert fall ikke å overdrive..... Men, nå er det ikke mange dagene til så kan jeg bade...og det gleder jeg meg veldig til.På Nøtterøy er det mange strender å velge mellom, så vi som bor her er veldig heldige.

I dag er det også godt og varmt i hagen.Det er derfor jeg sitter her å skriver i bloggen min. Må stadig ta noen pauser :)
Gradestokken viser 38 grader i sola....hm..kan det stemme?
Det er veldig lunt her, og det har knapt vært et vindpust å merke. Jeg har vært litt uskikkelig i dag....men jeg måtte vanne bitte litt...(nå er det dessverre bare en vannedag i uken) Alt tørker jo, og plenen i bakhagen er iferd med å bli gul. Klatrerosene (New Dawn)som jeg kjøpte inn i våres, vokser som bare det:) De trives merkbart med dette sydenværet. Jeg gleder meg veldig til å se rosene i full blomst.





















En annen "kar"som sliter litt om dagene er jo Herman. Stakkar!! Han går fra den ene lille skyggeflekken til den andre. Han vil jo så gjerne være ute i hagen å holde mor med selskap vettu :) I disse dager er det viktig å passe på at hunden har rikelig med kaldt frisk vann til enhver tid. Og!! til alle hundeeiere: Hunder skal ikke oppholde seg i bilen når temeraturen er så høy som den er nå, uansett om vinduet er litt åpent.Parkerer du i skyggen det ene øyblikket, ja så kan sola ha nådd fram til bilen din i løpet av handleturen.Det skal ikke mye til før hunder kan bli skikkelig syke av høy varme. Jeg har en sval kjeller som Herman bruker som tilfluktsrom når han ikke orker mer av varmen. Han finner veien selv, og der ligger han til kroppstempen er på et normalt nivå igjen. En omgang med hageslangen er også ok for mange hunder. Herman blir litt fornærmet han hvis jeg kjøler`n ned med haveslangen, derfor er ikke det et alternativ her hos oss :)


Det siste jeg skal gjøre på bloggen min i dag er å fortelle om en nydelig Rose` vin som heter Masciarelli Rosato 2005....denne anbefaler jeg til alle som måtte besøke bloggen min. Den passer utmerket til sjømat ,og lyst kjøtt. Prisen er kr. 109,- Vinen kan også bare nytes som en herlig forfriskning på varme sommerkvelder :)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hei.
Har utfordret deg (er det ikke det det heter på bloggspråket?). Noen spørsmål på siden min hvis du har lyst å følge opp.

Ha en riktig fin helg. (med Rosévin- nam det er godt!)

Marianne.

Anette sa...

Hei! Morsomme spørsmål :) De skal jeg svare på ....sånt er jo bare artig da.
En riktig god helg til deg også !

Gunda

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)