tirsdag 9. september 2008

Vi "blir" det vi spiser.....

Håper ikke at de av dere som leser loggen min får inntrykk av at jeg er en "bedre viter"......for det er jeg på ingen måte.
Jeg er , og har alltid vært opptatt av mat. Derfor tok jeg kokkeutdannelse i min "grønne ungdom", og det ble noen tilleggskurs innenfor kost og ernæring.
Mye av grunnen til at jeg stadig slenger inn en blogg som handler om mat er rett og slett av pur interesse.
I en travel hverdag er det fort gjort å ty til enkle løsninger. Dessverre er enkle løsninger altfor ofte usunne alternativer......eller kanskje jeg tar feil.....Uansett her tillater jeg meg å "servere" nok en sunn, enkel, og forholdsvis rimelig rett igjen:

Pastaskruene er rester fra dagen før.....kjekt å bruke opp....
Bruker ofte wok, men det er ingen nødvendighet(bruk det du har) Frisk spinat, broccoli og hjemmelaget pesto (denne kan kjøpes). Fres først oppskjærte kyllingpølser i woken eller stekepanna (bruk Rapseolje, den er et sunt alternativ) . Når pølsebitene er blitt gylne har du i broccolibukettene. Etter par minutter legger du i frisk spinat, pesto og pastaskruene. Velt blandingen rundt i woken par/to minutter......
KlarT til servEring !!


Vi har en tendens til å kjøpe...... og spise vitaminer .....og kosttilskudd for tusenvis av kroner .....Og i tillegg bruker vi enorme pengesummer på eksklusive ansiktskremer osv. Bruk heller pengene dine på skikkelig kosthold.......og jeg snakker ikke om slankeprodukter ol. Lag en sunn blanding med biola (kultura eller soyamelk) blåbær og en banan hver morgen. Varier med andre bær/frukter og du får i deg plenty med vitaminer, antioksydanter mm.

Du og jeg blir hva vi spiser ......
Det er en grunn til at noen holder seg "godt", og andre ikke. Ja, jeg vet at genene/arvestoffer også påvirker........men det er bare BITTE LITT...


Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)