fredag 19. september 2008

Drømmen om et småbruk.............

Ny dag, og nye muligheter.......
Her sitter jeg å funderer på hva jeg skal bruke denne fridagen til. Mulighetene er mange, og det er i slike stunder jeg bare må innse hvor priviligert jeg er. Her kan jeg sitte å tenke i hodet mitt at i dag skal jeg lage meg en god frokost med akkurat det jeg liker, så skal jeg ta meg en lang god skogtur med hunden, og så skal jeg dra til byen for handle høst/vinterjakke og noen orkideer. Avslutte byturen med en tur innom bakeren for å kjøpe noe godt til kaffekoppen. Så skal jeg ringe eller stikke innom ei venninne for å se hvordan det nyoppussa soverommet hennes har blitt. Og alt dette kan jeg gjøre uten bil....det er en kort rusletur til byen , og det er en kort spasertur til venninna mi. Å bo sentralt gir en herlig følelse av frihet.

Jeg har alltid drømt om et lite småbruk, og i dag er det visning på et småbruk som ligger rett utenfor Tønsberg...........dvs. ca. ti minutter med bil. I Slagendalen er det fantastisk landlig med et herlig landskap , og sol på alle kanter. I prospektet er det bildet av gårdstunet med tre fire høns som vandrer fritt på tunet.......sukk :) Helt eventyrlig .

Skal jeg dra på visning tro ?

Tenk å kunne drive småbruk på heltid.......Det hadde (for meg) vært sunnere og ti ganger mer interessant enn hva jeg gjør i dag. Jeg er vokst opp på en middels stor gård så jeg vet at det ofte blir svært mange og lange arbeidsdager.......

Hvis jeg drar på visningen , og jeg faller helt pladask....... Da må jeg finne en "partner"(ikke en livsledsager!!) som tørr satse noen kroner, og som har tro på mine ideer om å drive et småbruk ....

En kopp kaffe til og gruble , gruble :)

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)