tirsdag 23. september 2008

Morsomme tester på nettet....

Jeg tok testen "Hva slags hunderase er du?". Resultat: "Du kommer ut som... Schafer"

Prøv du også: Hva slags hunderase er du?

Det er jo ikke den største forskjellen mellom Shafer og Rottweiler så det var jo litt artig:) Herman (rottisen min) og jeg begynte på lydigheteskurs for videregående i går, og det var gøy!! "Gutten " fikk masse skryt, og det til tross for at vi ikke har vært på kurs siden i fjor.....Små treningsøkter på skogsturene har vært lurt, og vi fikk igjen for det i går.

Jeg var veldig spent på hvordan Herman skulle takle andre hannhunder. Han liker å "kjefte" litt, og med mye lyd fortelle at han er GUTT !! Han taklet de to andre hannhundene svært bra. Og det var nydelig for meg å se at han innhentet seg da jeg gav ham korte, men klare korrigeringer på atferden hans. Jobbet mye med oppmerksomhet og kontakt, og det fungerte tilfredstillende. Blir flott for både meg og Herman å trene hver mandag kveld i ukene framover. Det er sosialt og lærerrikt for begge to. Herman var stup trøtt i går kveld. OG!! Han var veldig tilfreds.....Han elsker å jobbe med hode.....

Det blir nok flere bloggerier om lydighetstreningen i ukene framover....... :)

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)