tirsdag 2. september 2008

SLANKING.....Det finnes kun EN regel !!

Jeg har noen reklameannonser på bloggen min. Støtt og stadig er det reklame myntet på vektreduksjon......altså slanking.
Jeg er så superlei av den lettvinte ordleken som ofte blir brukt i disse annonsene, .... og i ukebladene for den sakens skyld.

Hver høst og hver januar mnd. (etter en lang herlig juleferie) ramler disse reklamene nedover hodene på oss.....og det hvert eneste år så lenge jeg kan huske tilbake...

Regel nr. 1
Det er ....og vil aldri bli, lettvinte, løsninger, for å kvitte seg med kiloer. Slik er det. Aksepter det eller ikke....

Jeg har aldri hatt ubehag med mine egne kiloer (bortsett fra da jeg var gravid i 8.-9. mnd.)Men jeg har god innsikt og utdannelse innen kosthold og ernæring.......OG "GREIA" er såre enkel (med unntak) :

Inntak av mat må ikke gi mer energi enn det du forbruker.

Skal du gå ned i vekt ...ja, da må du rett og slett forbruke mer energi ..... enn det du stapper inn i munneni form av mat ol.

Hvordan du forbruker energi.......ja det er jo opp til enhver enkelt.

Jeg tror på de daglige vanene - MIN livsstil.

Jeg er motstander av alle kurs,kurer,kampanjer osv.
Livsstil forteller noe om hvordan du og jeg lever i vårt normale daglige liv, og det er det som teller for hvordan vår helse,kropp og vårt utseende til syvende er.....og ikke minst blir ....

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)