tirsdag 1. juli 2008

Foccacia med mer............

Loffe"kake" :

I dag begynte jeg dagen med å bake, og lage litt av maten jeg skal servere i kveld. På menyen står det sjømat. Loffen jeg skal servere til rekene,krabbeklørne og krepsen fikk en litt annen form. Solsikkefrø på toppen er godt og ...sunt :)

Her er det ferdige resultatet:


Foccacia
Italiensk brød er kjempegodt. Her med urter og oliven


Den stekte Foccaciaen ser slik ut :

Jeg lager det italienske brødet i langpanne. Jeg synes det er lettere å skjære brødet opp i fine "skiver",da .

Jeg har en favorittrett som jeg har komponert selv. Jeg kjøper rå frosne scampi med skall som jeg tiner sakte opp. Du kan la skallet være på eller skrelle scampien(kjøp ikke skallfrie....de er tørre osv.)Jeg lager en marinade med masse hvitløk,thailandsk karri,chilie,paprika og olivenolje/rapseolje. Dette freses i varm stekepanne/wok. Jeg foretrekker å blande finhakket rødløk og stangselleri sammen med scampien. Server Foccacia til denne retten, og en god salat.....nam...nam :)







Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)