onsdag 30. juli 2008

Et fyrverkeri av farger



Vakkert ?

Erteblomster, Ringblomster og Kornblomster...... Et fyrverkeri av farger. Erteblomstene dufter bare helt skjønt.

Dette minner meg så om barndommen. Faren min var(og er) utrolig flink med blomster og bed, og disse blomsterslagene bugnet det av hver sommer i min oppvekst. I tillegg var det Karseblomster, pluss mange andre sorter jeg ikke kan navnet på. Buketten fikk jeg av faren min da han og samboeren kom på sommerbrunsj........

På mandag fikk jeg på plass et gammelt langbord med benker på hver side, i bakhagen. I bakhagen har jeg en gedigen markise som skjermer godt for sola. Sola glir over hustaket og blir borte fra tolv, og da blir bakhagen det eneste stedet på tomta mi hvor det går an å sitte ute.....nå i denne tropevarmen. I motsetning til fargene jeg bruker på forsiden av huset (rosa,grønt og krem) er det som en livelig fargekatt i bakhagen. Fant en linduk i turkis som passet til det store langbordet, og på benkene har jeg puter i turkis og sjøgrønt. Friskt og sommerlig ble det :)
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I går kveld var jeg på middag hos en venninne, og det var bare så utrolig koselig!! Nydelig mat og vin på terrassen. Hun hadde vært på Loppis og gjort DE røverkjøpene.....heldige hun :) SÅ......i dag skal jeg ta meg en tur innom Loppis og sjekke "kriker og kroker"......gleder meg!!

1 kommentar:

Min Verden sa...

Ja - vakkert! Det er det som er med blomster :) Ja, bikkja har det fint. Han har blitt så gammel også nå at han har slutta med å stikke av. Nå lunter han rundt som en ekte gårdsbikkje skal. Jeg kan love at hevingen gikk fort. Det som ikke gikk greit var stekovnene og når den varmet seg opp - puhh :) Hanne

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)