torsdag 14. august 2008

Sunn,"billig", god & rask hverdagsmiddag


Etter en lang slitsom dag på jobben, frister det ikke veldig å lage middag i timesvis på ettermiddagen. Enda verre er det hvis jeg i tillegg skal lage middag kun til meg selv. Jeg er av den "typen" som elsker å lage masse mat .......og stå å pusle med bitte litt av ditt & datt er kjedelig. MEN!! Her kommer et tips hvis du egentlig gjerne vil være litt sunn osv.
Ta fram woken eller noe tilsvarende. Bruk rapseolje og opp temperaturen. Legg følgende i woken og i denne rekkefølgen:
Broccoli i små buketter
Rødløk skjært i båter
Tre ...fire hvitløksbåter
fem - seks kyllingpølser skjært opp i passe biter
La dette surre rundt i woken par minutter.
Frisk spinat rett fra posen blandes sammen med det øvrige, pluss fem ...seks små tomater som du deler i to
La dette være i woken til spinaten blir passe myk (skal ikke bli "grøt") ca. tre minutter.
Har du feks, grov pasta stående i kjøleskapet,(ta vare på rester) så er det supert å blande pastaen sammen med grønnsakene og kyllingpølsene.
Retten tar maks 15 minutter å lage .......og det er ikke verst vel :)
Spinat og broccoli er utrolig sunt!!!!! Grønnsakene har et enormt innhold med antioksydanter, og masse viktige vitaminer. Broccoli forebygger for blant annet kreft.......
For meg som har vippet over 40....og har oppdaget at huden begynner å få"mimikkrynker" kan trøste meg med at disse grønnsakene forebygger bedre enn mange dyre kremer.

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)