søndag 30. mars 2008

Jeg merker det er søndag........

Søndagsmorgen er det noe eget ved. Jeg merker at det er søndag rett og slett. Alt er stille og fredelig, kunn en og annen bil nede på veien. Ingen nabounger å høre eller å se. Kirkeklokkene fra Domkirken,god musikk på radioen, og en varm kaffekopp.....nydelig! Herman (rottisen) har inntatt sofakroken, mett og tilfreds.


Snøen er iferd med å forsvinne igjen, og Krokusen som sto i full blomst før påske, er nå iferd med å kjempe seg fram. Herlig årstid vi er i , og har framfor oss. Det er noe "travelt" og pulserende med våren,men i en positiv ånd. Kjenner at det "Livnar i lundar", og lista over prosjekter innomhus og ute,....ja den vokser også for hver dag.Jeg har alltid ti baller i lufta, og da samtidig. Noen ganger strekker ikke 24 timer til, men det er når jeg har tatt fatt på noe som virkelig trigger.Et godt tegn med andre ord. Positivt stress tror jeg er sunt. Det kjennes på kroppen. Energien og humøret er på topp:)


Jeg har blitt mye flinkere til å kjenne etter hvordan det står til med min egen "atmosfære". Da jeg åpnet denne Bloggen fortalte jeg jo at målet mitt dette året er å gjøre "ting" jeg har lyst til.Jeg høres kanskje ut som en sikkelig egoklump,men det er ikke fullt så ille. Jeg har bare blitt mer bevisst på "det gode liv". Nyte "der - og da øyblikk", stoppe opp og reflektere litt, ta meg tid til å tenke....... Går ikke rundt som en dagdrømmer med fjernt tusenmetersblikk :) og nei da!


Erfaringer utløser ofte noe "nytt", og i mitt liv var tempoet for høyt, og livskvaliteten falmet i takt med tempoet .....Det ble for mye av "Jeg/vi skal bare ditten datten først"....så kan jeg.....Det som kunne være koselig opplevde jeg nesten som en belastning til slutt.......Derfor ble det et "nytt kapittel i boka som heter Livet mitt".

Jeg er imponert over hvor flinke vi mennesker egentlig er til å kunne omstille oss.Vi takler store forandringer og omveltninger i livet,dersom vi virkelig ønsker det selv. Vi kan psyke oss til nær sagt det meste, og da med positivt og negativt fortegn. Alle kan lære seg å bli sin egen psykolog :) Det er ikke ett fasittsvar, eller en ABC til det gode liv, eller livsstilsendring. Det er likevel noen grunnleggende forutsetninger som må til for å lykkes;


  • Kartlegg alle de postive sidene ved deg selv

  • Hvordan kan jeg bruke ressursene mine

  • Hva gjør meg glad ? Gjør det!!

  • Se på alle mulighetene (ikke begrensningene)

Disse fire punktene er en god start på et nytt "kapittel" i livet, og du vil oppdage at de faktisk gjør underverker :0)

Jeg sier til meg selv hver dag: Husk! Du har selv ansvaret for å ta dine valg.......



Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)