lørdag 22. mars 2008

Forandring fryder ?

Det måtte fridager og ruskevær til før jeg endelig kom igang med denne bloggen..... Jeg har det siste året satt meg noen mål som går på å gjøre "ting" jeg liker. Høres kanskje litt sært ut,men kort fortalt handler det rett og slett om å "redigere" litt på innholdet i livet.

Fikk meg en skikkelig oppvekker for noen år tilbake da jeg nærmet meg 40 år. Midtlivskrise tenker du kanskje..., tja, sier jeg. Midtlivskrise eller ikke, jeg måtte gjøre noen valg. Å gjøre valg er i seg selv ikke så vanskelig. Det er konsekvensene og endringene som ofte virker skemmende og nærmest lammende.

Uansett hvor i livet du befinner deg har du nok en eller annen gang i livet frivillig, eller ufrivillig, vært på tivoli.
Mitt forhold til tivoli er følelsen av å befinne seg i sentrum av en tornado som går fortere og fortere. Blant sukkerspinn og poppcorn, boder med små og store bamser småløper jeg rundt, i overdøvende musikk fra en eller flere karuseller.

"Karusellen går....vil ni åka med"?

Klart vi vil "åka med" ..... Så sitter jeg der i blinkende neonlys, skrål og latter mens farten på karusellen tiltar i akselrerende fart.... Håret mitt står til alle kanter, sukkerspinnet og poppcornet truer med å returnere.............smilet stivner, men "åka med", ja, det gjør jeg.

De siste ti årene har det vær trendy å skape nisjer rundt livskvalitet. "Simple living" er et eksempel. Mye er sikkert vel og bra,men det er en viktig ting her...... ingen andre kan skape en oppskrift på hva jeg trenger i livet mitt. Jeg må være min egen intriørarkitekt. Valgene er mine!

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)