søndag 6. april 2008

Ett skritt fram ..... og to tilbake

Har lest de store overskriftene, og selvfølgelig noe detaljer i de store nettavisene..... Her er det gjennomført mye negativt! Lurer på hva denne innputten egentlig gjør med psyken vår? Vi bombanderes med "tunge" nyheter hver eneste dag, gjennom flere år.....Hvilken innflytelse og enorm makt journalister egentlig har på deg og meg. Her er det enkeltmennesker som avgjør hva og hvordan vi skal motta nyhetene. Bildemanupulering,vektlegging,bagatellisering,små og store overskrifter.....Journalister kan velge å vrake i virkemidler. Terskelen for hvordan nyhetsbilde kan presenteres er i mange sammenhenger blitt ubegrenset.
Utvikling er i virkeligheten ett skritt fram og to tilbake.
Konsekvensene av vårt moderne samfunn er ikke uforbeholdent positiv. Et drap i dag gjør ikke lenger inntrykk. Flommen av nyheter gjennom hele dagen gjør meg tykkhudet. Jeg distanserer meg mer og mer. Kanskje det er en "autopilot" som utløses automatisk for at jeg ikke skal bli nedstemt og deperimert? Blir vi overfladiske av den enorme strømmen av nyheter? Hvordan er det med empati`en hos deg og meg ? Bryr vi oss om og med lenger? Eller har vi mer enn nok med våre aller nærmeste? Hva er grunnen til at volden i Norge tiltar. Terskelen for å utøve vold har hatt en vanvittig "utvikling" i løpet av de siste tyve årene, hvorfor?
Jeg tror ikke på "Kardemommeby" eller "Noas Ark" ,......men det må da være noe midt i mellom....

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)