søndag 26. oktober 2008

Årstidene krever sitt.......

I dag lukkes hagen hos meg.
Greiner som har vokst seg for tett inn på kledningen til huset skal klippes bort. Har kjøpt en lang flott greinsaks fra Fiskars. Den fungerer utmerket for å komme til toppene på bøketrærne i bakhagen. Greiner og blader bør ikke kontakt med kledningen på huset. Da øker sjansen for sopp ol. Det er ikke ok å takrennene tettet med blader heller.

I går raket jeg løv og samlet det sammen i sekker fra Vesar. I morgen blir alt hentet.
Har tatt alle rosebuskene litt også. Klipt av noen cm. Alle blomsterpotter er tømt og reingjort. Det som skal inn for vinteren er på plass, og alt som må stå ute er dekket til med presenning. Har også fått sjekket alle luftelukene på huset. To manglet netting, og da kan mus komme inn. Luftelukene får ny netting i morgen.

I dag skal jeg vaske alle vinduene utvendig. Deilig å gjort før kulda setter inn. Har allerede skrapt is på frontruta på bilen par morgener. Det betyr at garasjen også må ryddes og tømmes for sommerens rot. Ikke minst alle sekkene med tomme flasker ol. skal pantes. Bilen må jeg nok begynne å sette inn for å slippe is skraping.

Mye å tenke på rett før kulda og vinteren gjør seg gjeldende. Jeg har enda en jobb å gjøre...... Må nok skifte ut gamle gummilister også. Har ikke hatt økonomi til å skifte ut alle vinduene , ei heller dørene i huset mitt. Det betyr at jeg må være flink til å bruke tetningslister der det trengs. Leste at det kan utgjøre mange hundrelapper i løpet av en vinter....... så da kan det fort vekk være god "timebetaling" i å gjøre denne jobben. :)

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)