fredag 12. desember 2008

Fiskesymfoni - fiskepakke ...............Fiskerens forundringspakke...

Til denne retten er fersk hvitløk en av "hovedaktørene"
Med en silikon skreller er det ingen stor jobb å skrelle mange fedd hvitløk. Jeg kan ikke være silikon skrelleren foruten. Å stå å "knote" med en kniv orker jeg ikke. Skal det være gøy....fristende å lage mat så bør utstyret være funksjonelt.


I denne fiskepakka har jeg valgt kun to fiskeslag,men her er det utallige muligheter.
Jeg har vanlig torskefilet og laks. Fiskesorter som breiflabb og Kveite er nydelige fiskeslag å dampe i folie.
scampi har jeg brukt, men par blåskjell/grønnskjell, kamsjell osv. smaker også nydelig sammen med fisk.



På bilde nedenfor ser du ingrediensene til en person (en porsjon) :)
Tre - fire hvitløksbåter som jeg har delt i to. Litt havsalt, grovt.
To - tre ts. med smør, eller olje.
Friske urter gir kjempegod smak, men blandingskrydder beregnet til fisk funker også.


Rett før fisken er ferdig (ca. fem minutter igjen) så pleier jeg å legge oppe i fire - fem sukkererter, to - tre sherrytomater og par små broccolibuketter. Grønnsakene skal bare ha en touch av å være dampet. Kokte, bløte grønnsaker er hverken delikat å se på...... eller å spise.

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)