søndag 18. mai 2008

I min stue




Tradisjoner er viktig. Tradisjoner skaper både en form for identitet og noen trygge rammer i livet. Mange forbinder tradisjoner med store "ting",men det bør det jo slett ikke være. Det å plukke inn Liljekonvaler til 17. mai er en enkel , men koselig tradisjon.

Hekla puter,pledd og duker er igjen blitt moderne.Jeg får veldig assosiasjoner til noe "gammelt" når noe heklet kommer på plass i stua, Bestemor satt jo alltid med noe hekletøy, så det er sikkert forklaringen. Jeg har funnet noen koselige puter.Nye puter i sofaen gjør større forandringer enn man skulle tro.

Har en gammel, slitt og ripete mahognistol som jeg har pyntet litt opp med en heklepute, og et lunt "sommer"-pledd. Mulig stolen trenger et strøk maling og et nytt trekk..... på sikt.


Noen ganger vil tilfeldighetene meg noe positivt:)
"Ramlet" innom en butikk her om dagen, og jeg kom over blant annet denne litt morsomme skåla. Her kan det ligge masse rart oppi. Ser for meg store friske jordbær om noen uker......


Jeg har jo flere ganger skrevet om en av mine favorittbutikker i loggen; Fryd for øyet, som ligger i den nye bydelen på Kaldnes.
Denne butikken får jeg bare mer og mer sansen for. Noe av årsaken er også utrolig hyggelig innhavere av butikken.
I forrige uke var jeg innom Fryd for øyet ,og jeg går aldri derfra uten å ha kjøpt noe.
Denne gangen ble det et bilde.
Motivet på bildet er hverken landskap eller mennesker,men et tydelig og veltalende symbol. Fargene er nydelige. Behagelige og rolige......




Denne skjønne rosebuketten fikk jeg av min datter:) Hva er vel hyggeliger enn å bli satt pris på?
Kremfargede roser er en av mine favorittfarger. De får det store spisebordet til å se skikkelig staselig ut.

Ingen kommentarer:

VELKOMMEN TILBAKE :0)

VELKOMMEN TILBAKE :0)